Чудотворные иконы П...
 
Уведомления
Очистить все

Чудотворные иконы Пресвятой Богородицы

5 Записи
3 Пользователи
1 Likes
574 Просмотры
admin
Eminent Member Admin
Присоединился: 3 года назад
Записи: 39
Создатель темы  

 

Тема была редактированна 3 года назад от admin

   
Tatiana reacted
Цитата
исфаринка
Estimable Member Admin
Присоединился: 3 года назад
Записи: 102
 

Икона Покров Пресвятой Богородицы: история возникновения и символы

История широко почитаемого в Русской Православной Церкви праздника Покрова Богоматери имеет немало пробелов. Вопросы о его происхождении и установлении, равно как и о сложении соответствующей иконографии в изобразительном искусстве, не раз ставились в церковной и научной литературе.

 

Икона Покров Пресвятой Богородицы, 30х40 см

Возникновение праздника было предопределено событиями, произошедшими в византийской столице. Согласно житию святого Андрея Юродивого (Х в.), в константинопольском Влахернском храме, хранившем величайшую святыню христианского мира — ризу Пресвятой Богородицы, случилось божественное посещение. Блаженный Андрей и его ученик Епифаний удостоились увидеть Пресвятую Деву в сопровождении Иоанна Предтечи и Иоанна Богослова.

Богоматерь молилась за предстоящих в храме людей и, сняв с головы свой плат, простерла его над собравшимися. Описание этого видения стало одним из источников иконографии Покрова, однако существенное влияние на нее, по всей видимости, оказали и свидетельства о так называемом «еженедельном» чуде, происходившем каждую пятницу на всенощном богослужении в том же Влахернском храме. Покров, наполовину закрывавший чтимый образ Богоматери, невидимою силой приподнимался и оставался парить над иконой в течение всего времени молитвы.

К сожалению, в источниках, упоминающих об этом (древнейшим из них является «Слово на совершившееся во Влахернах чудо» Михаила Пселла, 1075 г.), не содержится описания той самой иконы, над которой поднималась пелена[1]. Возможно, знание иконографического типа, в котором была представлена Богоматерь, существенно обогатило бы наши представления об истоках иконографии Покрова.

Почитание влахернских реликвий, как считали некоторые исследователи, не могло не оставить заметного следа в византийской богослужебной практике и в церковном календаре. Г. П. Георгиевский даже предполагал, что установление праздника Покрова в Греческой Церкви 1 октября могло быть приурочено ко дню памяти святого Романа Сладкопевца, одного из предполагаемых авторов акафиста Пресвятой Богородице, служившего во Влахернском храме.

Однако аргументы о русском происхождении праздника не менее убедительны, но единого мнения о месте его возникновения нет. Традиционно принято связывать начало почитания Покрова на Руси с владимиро-суздальскими землями и именем святого князя Андрея Боголюбского. Тем не менее, прозвучавшая еще в дореволюционной литературе гипотеза об установлении праздника в первой половине XII веке в Киеве поддерживается в ряде публикаций и в наши дни.

Не менее остро стоит вопрос и о византийских иконографических прототипах русских икон Покрова.И. А. Шалина предполагает, что образец мог быть иллюстрацией акафистного цикла, созвучной по смыслу с идеей заступничества Богоматери за человеческий род.

Древнейшие образы Покрова в древнерусском искусстве представлены на вратах Рождественского собора в Суздале начала XIII века, выполненных в технике золотой наводки по меди, и в росписях собора Снетогорского монастыря в Пскове (1313).

На пластине суздальских врат Богоматерь в трехчетвертном повороте воздела в молении руки к Спасителю, изображенному над вспарушенным покрывалом. Фигуру Пресвятой Девы фланкируют стоящие и взирающие вверх ангелы. В дальнейшем они будут представлены парящими, а Богородица — в строго фронтальной позе.

Общепринято выделять два основных иконографических извода Покрова — так называемые «суздальский» (среднерусский) и «новгородский». В первом случае Богоматерь изображается перед храмом простирающей свой мафорий над всеми присутствующими. Внизу в центре обычно располагается амвон, на котором стоит святой Роман Сладкопевец со свитком в руках. Наиболее ранним образцом этого типа является храмовая икона Покровского Суздальского монастыря второй половины XIV века (ныне в Государственной Третьяковской галерее).

Примечательно, что архитектура заднего плана передает общие черты построек во Влахернах — базилики с двускатной крышей и круглой купольной церкви. Сооружение базиликального типа повторяется на иконе конца XV века из этого же монастыря (Владимиро-Суздальский музей-заповедник). В «новгородском» варианте плат поддерживают ангелы, а не Сама Богородица, представленная внутри храма над закрытыми царскими вратами. Одна из наиболее ранних икон этого типа происходит из Зверина монастыря и датируется 1399 годом (Новгородский музей). Архитектура на заднем плане совсем иная — трехнефный храм венчают пять главок с куполами.

Оба варианта имеют и схожие черты. Как правило, в нижней части изображался очевидец влахернского чуда святой Андрей Юродивый, указующий своему юному ученику на образ Пречистой Девы.

Покров, дарующий заступничество Царицы Небесной, чаще всего выделялсяярко-краснымцветом. Художники следовали описанию видения в житии святого Андрея, где подчеркивалось, что простираемый плат был «молнии подобен». В памятниках XVI века — например на иконах из Глушицкого Сосновецкого монастыря (Вологодский музей) и Воскресенского Горицкого монастыря (Череповецкое музейное объединение) — Богоматерь держит плат белого цвета.

В конце XV века происходит объединение двух иконографических вариантов сцены. На иконе-таблетке из Софийского собора в Новгороде, композиция которой станет образцом для многих памятников XVI столетия, плат над представленной в позе Оранты Богоматерью держат ангелы, а внизу изображается святой Роман. Для поздних образов характерно включение большего количества действующих лиц: среди присутствующих теперь можно увидеть и византийского патриарха Тарасия (784–806), защищавшего почитание икон Богоматери, и императора Льва Мудрого с супругой Феофаной. Именно в его правление и произошло влахернское чудо.

На новгородской иконе середины XVI века (Государственный Русский музей) по сторонам от Богоматери представлены сонмы святых на облаках, строго разделяемые по чину высокими колоннами огромного белокаменного храма. Слева Пречистой предстоят святые мученики, святители и пророки, справа — апостолы, преподобные и праведные жены, среди которых узнаются образы преподобной Марии Египетской и мученицы Иулиты с младенцем Кириком в белой рубашечке. Необходимо отметить уникальную деталь этой иконы, встречающуюся лишь еще на одном образе Покрова, а также на иконе «Воздвижение Креста» второй половины XVI века из Третьяковской галереи.

Это сообщение было изменено 3 года назад 3 раз от admin

   
ОтветитьЦитата
исфаринка
Estimable Member Admin
Присоединился: 3 года назад
Записи: 102
 

 

Акафист Покрову Пресвятой Богородицы

Утверждён для общецерковного использования

Кондак 1

Избранной предвечным Царем, превышшей всякаго создания, небесе и земли Царице, пришедшей иногда во Влахернскую церковь на молитву, достойное поклонение с благодарением приносящи, яко во тме сущии, под Твой светящийся омофор с верою и умилением прибегаем. Ты же, яко имущи державу непобедимую, от всяких нас бед свобождай, да зовем Ти:

Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Икос 1

Архангел и ангел множество, с Предтечею, Богословом и всех святых ликом сопредсташа Тебе, Царице своей, в церкви Влахернстей и, умиленная моления Твоя о всем мире слышавше, со удивлением возопиша таковая:

Радуйся, Бога Отца безначальнаго превечное благоволение;
Радуйся, Бога Сына безлетнаго пречистое вместилище.
Радуйся, Бога Духа Всесвятаго избранное жилище;
Радуйся, горних чинов ангельских непрестающее удивление.
Радуйся, темных сил адских всегрозное устрашение;
Радуйся, Юже на воздусе сретают многоочитии херувими.
Радуйся, Ейже похвальная восписуют шестокрилатии серафими;
Радуйся, Еяже преблагому покрову и мы, земнороднии, благодарне покланяемся.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 2

Видевше Тя святый Андрей с Епифанием в церкви на воздусе за христианы Богу молящуюся, познаша, яко Матерь еси вознесшагося на небо Христа Бога нашего, и, припадше на землю, радостно покланяхуся всеблагому покрову Твоему, зовуще: Аллилуия.

Икос 2

Разум недоразуменен еси, Богородице Дево, в защищении людей православных, сего ради врази наши и не познают, коль сильна есть молитва Божия Матере. Мы же, о Твоем всемощном заступлении добре ведуще, сице к Тебе со умилением зовем:

Радуйся, премилосердая утешительнице всех скорбящих и обремененных;
Радуйся, неусыпающая наставнице всех заблуждших и ослепленных.
Радуйся, праведно движимый гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляющая;
Радуйся, злыя страсти наша всемощным мановением укрощающая.
Радуйся, крепкое возбуждение спящих совестей;
Радуйся, нетрудное преодоление беззаконных навыков.
Радуйся, Еяже ради ад стенет и духи злобы трепещут;
Радуйся, Еяже ради врата рая всем нам отверзаются.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 3

Сила Вышняго осеняет с верою и благоговением прибегающих к Твоему всечестному покрову: единей бо точию Тебе, Пресвятей и Пречистей Матери Божией, дадеся, да всякое прошение Твое исполнится. Тем убо всяк возраст верных славословит Тя и Сына Твоего, зовущь: Аллилуия.

Икос 3

Имущи богатство милосердия неоскудное, всем концем земли простираеши руку помощи, Владычице: болящим - исцеление, страждущим - ослабу, слепым - прозрение и всем вся, по коегождо потребе подаеши, благодарне вопиющим:

Радуйся, царств православных несокрушимая крепосте и оградо;
Радуйся, святых храмов и олтарей первейшее украшение.
Радуйся, царских престолов вернейшее ограждение;
Радуйся, благосердых градоправителей неусыпающая споспешнице.
Радуйся, непобедимая воеводо вождей и воинств христианских;
Радуйся, святое зерцало правды судиям немздоприимным.
Радуйся, совершенный разуме наставников и детоводителей;
Радуйся, благословение домов и семейств благочестивых.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 4

Бурею многих бед одержимым нам помогаеши, Владычице: стоиши бо пред лицем олтаря Господня, воздвигши руце Твои и молишися, яко да нашу недостойную молитву призрит Господ, Царь славы, и послушает прошения призывающих имя Твое святое, к Сыну же Твоему зовущих: Аллилуия.

Икос 4

Слыша Господь Бог Иисуса Навина молящася, и повелевающа солнцу стати, дондеже отмстит врагом. Слышит и Твоя ныне моления Господь Иисус, избранная палато Духа Святаго. Темже и мы, грешнии, на Твой надеющеся покров, Тебе, яко Божией Матери, глаголати дерзаем:

Радуйся, от Солнца мысленнаго озаренная и нас светом незаходимым просвещающая;
Радуйся, сиянием пречистыя души Твоея всю землю просветившая.
Радуйся, чистотою телесе Твоего все небеса возвеселившая;
Радуйся, святых обителей Христовых покров и снабдение.
Радуйся, верных пастырей Церкви бодрость и вразумление;
Радуйся, богобоязненных иноков и инокинь наставнице.
Радуйся, невозмущаемое успокоение благоговейных старцев;
Радуйся, тайное веселие чистых дев и вдовиц.

Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 5

Боговидец Моисей в ополчении иногда на Амалика, егда руце воздвизаше, Израиль одолеваше, егда же руце низпущаше, тогда Амалик побеждаше, поддержащими же его укреплен, победи врага. Ты же, о Богомати, воздевши руце Твои на умоление, аще и никимже поддержима, всегда побеждаеши враги христианския, и нам щит еси непобедим, вопиющим: Аллилуия.

Икос 5

Видевше Тя святых собори на воздусе в церкви Влахернстей, молебнии руце к Сыну и Богу простирающую, радостно со архангелы и ангелы благодарную Ти песнь воспеша. Мы же крепчайшима, паче Моисеовых рук, дланьма Твоима укрепляеми, умильно вопием:

Радуйся, Еяже руце поддержит за всех нас единая Ея к нам любовь и милосердие;
Радуйся, пред Неюже враги наша, видимые и невидимые, стояти не могут.
Радуйся, темное полчище страстей и похотей наших прогоняющая;
Радуйся, Огнь Божественный - Христа неопально на руку Своею держащая и нас, хладных, тем воспламеняющая.
Радуйся, воинствующих на плоть целомудрием изрядное венчание;
Радуйся, подвизающихся в посте и безмолвии присное собеседование.
Радуйся, изнемогающих от уныния и печали скорая утешительнице;
Радуйся, благодатию смирения и терпения снабдевающая.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 6

Проповедник неоскудеваемыя благодати и милостей Твоих явися святый Роман Сладкопевец, егда от Тебе во сне прият свиток книжный на снедение: тем
убо умудрен, нача разумно пети во славу Твою, святым же писати похвальная, взывая с верою: Аллилуия.

Икос 6

Возсияла еси от истиннаго Солнца правды заря, Дево Богоотроковице, просвещающая всех премудростию Бога, Сына Твоего, и в познание истины приводящая зовущих Ти таковая:

Радуйся, Божию Силу и Божию Премудрость - Христа плотию породившая;
Радуйся, юродивую мудрость века сего посрамившая, и ослепленных ею на путь правый наставляющая.
Радуйся, святыя веры охранение и православных догматов наставнице;
Радуйся, нечестивых ересей и тлетворных расколов искоренительнице.
Радуйся, тайная и неудобь предвиденная вся добре ведущая, и имже подобает, сказующая;
Радуйся, лживых провидцев и суетная гадания посрамляющая.
Радуйся, в час недоумений мысль благу на сердце полагающая;
Радуйся, от пагубных начинаний и несмысленных пожеланий воспящающая.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 7

Хотяй долготерпеливый Всевидец Господь явити Своего человеколюбия неизследимую щедрот бездну, избра Тебе едину в Матерь Себе, и сотвори Тя людем непреодоленное защищение: да аще кто от них и праведным судом Божиим осуждения достоин явится, Твоим обаче державным покровом сохраняется на покаяние, зовый: Аллилуия.

Икос 7

Дивная показал еси дела Твоя в Пречистей Матери Твоей, Господи, егда пречудный омофор в руце Ея светящийся паче лучь солнечных явися, имже покрываше люди, сущия в церкви Влахернстей. О таковем убо знамении милосерднаго Ея заступления услышавше, ужасом и радостию одержими, вси глаголаху:

Радуйся, нерукотворенный омофор, аки облак, над всем миром распростершая;
Радуйся, Превечнаго Архиерея, Сына Своего, знамение на руце Своей держащая.
Радуйся, новую милость и новую благодать сим в Церкви Православней являющая;
Радуйся, столпе облачный, от искушений и соблазнов мира всех нас покрывающий.
Радуйся, столпе огненный, среди мглы греха всем нам путь спасения показующий;
Радуйся, явных благочестия подвижников явное укрепление.
Радуйся, тайных среди мира рабов Божиих тайное вразумление;
Радуйся, и мене, обнаженнаго добрых дел, не оставляющая Своим покровом и благодатию.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 8

Дивно Тя от небес во Влахернстей церкви явльшуюся, ангели воспеша, апостоли прославиша, лик святителей и преподобных, и жен святых сословие восхвалиша, Предтеча с Богословом поклонишася, людие же, сущии в церкви, с веселием вопияху: Аллилуия.

Икос 8

Всеми вышними и нижними владычествуя Господь, узрев Тя в церкви Матерь Свою стоящу и со умилением к Нему молящуся, рече: «проси, Мати Моя,
зане не отвращуся Тебе, но исполню вся прошения Твоя и благодарственная сице Тебе всех пети научу»:

Радуйся, ковчеже завета, в немже хранится освящение всего рода человеческаго;
Радуйся, стамно пресвятая, в нейже алчущим правды блюдется Хлеб жизни вечныя.
Радуйся, сосуде всезлатый, в немже уготовася нас ради плоть и кровь Божественнаго Агнца;
Радуйся, оставленных врачами на Свои всемощныя руце приемлющая.
Радуйся, разслабленных телом, но не духом и верою, со одра болезни воздвигающая;
Радуйся, погубляющим от недуга ум, новый и лучший смысл подающая.
Радуйся, на стропотном пути греха и страстей нас премудре запинающая;
Радуйся, жестокость нераскаяннаго сердца нашего умиляющая.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 9

Все естество ангельское похвальная приносит Тебе, истинней Божией Матери и Заступнице всех, притекающих к Тебе, ведуще, яко несокрушимым покровом Твоим праведных возвеселяещи, грешных заступаеши, бедствующих избавляеши и молишися о всех верных, зовущих: Аллилуия.

Икос 9

Ветии многовещанныя, яко рыбы безгласныя, недоумеют, како восхвалити по достоянию великий всечестнаго Покрова Твоего праздник: вся бо о Тебе от них глаголемая не суть довольна к единому изчислению щедрот Твоих. Мы же, Твоя неисчетныя благодеяния видяще, с веселием взываем:

Радуйся, от язвы и всегубительства смертнаго нас соблюдающая;
Радуйся, от внезапнаго колебания земли грады и веси сохраняющая.
Радуйся, от разлияния вод и потопления рукою крепкою возводящая;
Радуйся, от запаления огненнаго росою молитв Твоих избавляющая.
Радуйся, от глада душевнаго и телеснаго Хлебом Жизни снабдевающая;
Радуйся, удары молнии и грома от главы нашей отводящая.
Радуйся, от нашествия иноплеменник и тайных убийц спасающая;
Радуйся, от домашния брани и вражды единокровных миром и любовию ограждающая.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 10

Спасти хотя род человеческий от прелести вражия человеколюбец Господь Тебе, Матерь Свою, дарова земным нам в помощь, покров и защиту, да будеши печальным утешение, скорбящим радование, обидимым заступница, и да всех из глубины греховныя воздвигнеши, поющих: Аллилуия.

Икос 10

«Царю Небесный - глаголаше в молитве на воздусе со ангелы стоящая Всенепорочная Царица, - приими всякаго человека, молящаяся к Тебе и призывающа имя Мое на помощь, да не отыдет от лика Моего тощь и неуслышанъ». Сию всеблагую молитву слышавше, собори святых благодарне возопиша:

Радуйся, чистых руками и сердцем земледельцев благословенными плодами венчающая;
Радуйся, помоще и праведное мздовоздаяние всем право куплю деющим.
Радуйся, клятвопреступлений и неправедных стяжаний всенародное обличение;
Радуйся, бедствующим в пути, на суше и водах внезапное вспоможение.
Радуйся, безчадных родителей плодами веры и духа веселящая;
Радуйся, безматерних сирот незримая воспитательнице.
Радуйся, крепкая заступнице сущих в плену и изгнании;
Радуйся, неусыпающая попечительнице во узах и темнице седящих.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 11

Пение всеумиленное слышаше и теплой Твоей молитве о нас внемлюще, просим Тебе, Дево Богородице, не презри гласа рабов Твоих: к Тебе бо в напастех и скорбех прибегаем и пред Тобою в бедах наших слезы проливаем, зовуще: Аллилуия.

Икос 11

Яко светоприемную свещу, в молитве горящую, видящи Тя на воздусе Влахернская церковь, согласно со множеством людей, в ней бывших, возглашаше: «откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне?» Святый же Андрей со Епифанием тепле моляхуся к Тебе, зовуще:

Радуйся, всех даров духовных и телесных независтная подательнице;
Радуйся, полагающих начало покаяния грешников верная предстательнице.
Радуйся, борющихся со страстьми и прилогами вражиими всегдашняя споборнице;
Радуйся, незримое укрощение владык жестоких и зверонравных.
Радуйся, тайный покое и отрадо рабов кротких и страждущих;
Радуйся, всежеланное совершение благих супружеств.
Радуйся, матерей детородящих скорое и безболезненное разрешение;
Радуйся, в час кончины единая всем нам помощнице.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 12

Благодать Божественную испроси нам у Сына Твоего и Бога, простри нам руку помощи, отжени от нас всякаго врага и супостата, и умири нашу жизнь, да не погибнем люте, без покаяния, но приими нас в вечныя кровы, Покровительнице наша, да радующеся Тебе зовем: Аллилуия.

Икос 12

Поюще Твой державный покров, хвалим Тя вси, яко твердую предстательницу нашу, и покланяемся Тебе, о нас молящейся: веруем бо и надеемся, яко испросиши у Сына Твоего и Бога благая вечная и временная, всем с любовию вопиющим Тебе сице:

Радуйся, всей вселенней крепкое заступление;
Радуйся, всех стихий земных и небесных освящение.
Радуйся, всех времен года благословение;
Радуйся, всех наветов и искушений от мира, плоти и диавола находящих, попрание.
Радуйся, нечаемое примирение ожесточенно враждующих;
Радуйся, недоведомое исправление нераскаянных грешников.
Радуйся, не отвергающая всеми презренных и отверженных;
Радуйся, самих отчаянных от рова погибели исхищающая.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 13

О, всепетая Мати, пречистая Госпоже, Дево Богородице! К Тебе возвожду душевныя и телесныя очи, к Тебе простираю разслабленныя руце и из глубины сердца вопию: призри на веру и смирение души моея, покрый мя всемощным омофором Твоим, да избавлюся от всех бед и напастей, и в час кончины моея, о Всеблагая, предстани мне и уготованнаго ради грехов моих избави мучения, да выну покланяяся зову: Аллилуия.

Кондак 13

О, всепетая Мати, пречистая Госпоже, Дево Богородице! К Тебе возвожду душевныя и телесныя очи, к Тебе простираю разслабленныя руце и из глубины сердца вопию: призри на веру и смирение души моея, покрый мя всемощным омофором Твоим, да избавлюся от всех бед и напастей, и в час кончины моея, о Всеблагая, предстани мне и уготованнаго ради грехов моих избави мучения, да выну покланяяся зову: Аллилуия.

Кондак 13

О, всепетая Мати, пречистая Госпоже, Дево Богородице! К Тебе возвожду душевныя и телесныя очи, к Тебе простираю разслабленныя руце и из глубины сердца вопию: призри на веру и смирение души моея, покрый мя всемощным омофором Твоим, да избавлюся от всех бед и напастей, и в час кончины моея, о Всеблагая, предстани мне и уготованнаго ради грехов моих избави мучения, да выну покланяяся зову: Аллилуия.

Икос 1

Архангел и ангел множество, с Предтечею, Богословом и всех святых ликом сопредсташа Тебе, Царице своей, в церкви Влахернстей и, умиленная моления Твоя о всем мире слышавше, со удивлением возопиша таковая:

Радуйся, Бога Отца безначальнаго превечное благоволение;
Радуйся, Бога Сына безлетнаго пречистое вместилище.
Радуйся, Бога Духа Всесвятаго избранное жилище;
Радуйся, горних чинов ангельских непрестающее удивление.
Радуйся, темных сил адских всегрозное устрашение;
Радуйся, Юже на воздусе сретают многоочитии херувими.
Радуйся, Ейже похвальная восписуют шестокрилатии серафими;
Радуйся, Еяже преблагому покрову и мы, земнороднии, благодарне покланяемся.
Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Кондак 1

Избранной предвечным Царем, превышшей всякаго создания, небесе и земли Царице, пришедшей иногда во Влахернскую церковь на молитву, достойное поклонение с благодарением приносящи, яко во тме сущии, под Твой светящийся омофор с верою и умилением прибегаем. Ты же, яко имущи державу непобедимую, от всяких нас бед свобождай, да зовем Ти:

Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Молитва ко Пресвятей Богородице

О, Пресвятая Дево, Мати Господа вышних сил, небесе и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице! Приими хвалебно-благодарственное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наши ко престолу Бога, Сына Твоего, да милостив будет неправдам нашим и пробавит благодать Свою чтущим всечестное имя Твое и с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему. Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ты умилостивиши Его о нас, Владычице, яко вся Тебе от Него возможна суть. Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорой Заступнице нашей: услыши нас, молящихся Тебе, осени нас вседержавным покровом Твоим и испроси у Бога, Сына Твоего, пастырем нашим - ревность и бдение о душах, градоправителям - мудрость и силу, судиям - правду и нелицеприятие, наставником - разум и смиренномудрие, супругам - любовь и согласие, чадам - послушание, обидимым - терпение, обидящим - страх Божий, скорбящим - благодушие, радующимся - воздержание, всем же нам - дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя: разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай, и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления, воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша к зрению спасения. Милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия и на страшном суде Сына Твоего. Преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в вечной жизни со ангелы и со всеми святыми жити сотвори. Ты бо еси, Госпоже, слава небесных и упование земных, Ты по Бозе наша Надежда и Заступница всех, притекающих к Тебе с верою. К Тебе убо молимся и Тебе, яко всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва ко Пресвятей Богородице человека, сущаго в скорби и озлоблении

Царице моя Преблагая, надеждо моя Пресвятая, приятелище сирым и странным заступнице, бедствующих помоще и озлобляемых покрове, зриши мою напасть, зриши мою скорбь: отвсюду искушением одержимь есмь, а заступающаго несть. Ты убо Сама помози ми, яко немощну, окорми мя, яко странна, настави, яко заблуждша, уврачуй и спаси, яко безнадежна. Не имам бо иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обремененных! Призри убо на мя, грешнаго и во озлоблении сущаго, и покрый мя пресвятым омофором Твоим, да избавлен буду от зол, мя обышедших, и восхвалю выну препетое имя Твое. Аминь.

 


   
ОтветитьЦитата
исфаринка
Estimable Member Admin
Присоединился: 3 года назад
Записи: 102
 

Акафист Покрову Пресвятой Богородицы часто читают матери о своих детях. Но те кто читают его постоянно, по Воскресениям, знают что Покровительство Богородицы много не бывает 🙂  .

Присоединяйтесь к нам , будем рады вместе читать этот акафист в 20 часов моск.вр. каждое Воскресение . 

Заведите свой будильник на телефоне, прямо сейчас !    


   
ОтветитьЦитата
Евгения
Estimable Member Admin
Присоединился: 3 года назад
Записи: 206
 

Сегодня, 12 ноября Церковь празднует день празднования Озерянской иконы Божией Матери.

Неда­ле­ко от Харь­ко­ва, в Пре­об­ра­жен­ском Ку­ряж­ском мо­на­сты­ре хра­нил­ся чу­до­твор­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри Озе­рян­ской. По пре­да­нию, об­раз был яв­лен в кон­це XVI ве­ка воз­ле се­ла Озе­ря­ны – от­сю­да и на­зва­ние ико­ны; впо­след­ствии на этом ме­сте воз­ник­ла оби­тель, так­же по­лу­чив­шая на­зва­ние Озе­рян­ской.

Рас­ска­зы­ва­ют, что некий укра­ин­ский кре­стья­нин ко­сил тра­ву и рас­сек об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри ко­сой по­по­лам... Осо­знав, что его по­сту­пок, пусть и не пред­на­ме­рен­ный, стра­шен для него и для окру­жа­ю­щих, че­ло­век под­нял две по­ло­ви­ны ико­ны, с бла­го­го­ве­ни­ем по­ме­стил у се­бя в мо­лит­вен­ном уг­лу, за­жег пе­ред нею све­чу, а утром об­рел ико­ну це­лой, остал­ся лишь тон­кий след от рас­се­че­ния.

В 1794 го­ду Озе­рян­ская ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на в Ку­ряж­ский мо­на­стырь, а по­сле его за­кры­тия 8 лет на­хо­ди­лась в харь­ков­ской По­кров­ской церк­ви. В на­ча­ле XIX сто­ле­тия мо­на­стырь был вос­ста­нов­лен, и свя­тую ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри по прось­бе бра­тии воз­вра­ти­ли в оби­тель.

На по­кло­не­ние это­му чу­до­твор­но­му об­ра­зу сте­ка­лось мно­же­ство бо­го­моль­цев из Харь­ко­ва и окрест­ных се­ле­ний, от нее по го­ря­чим мо­лит­вам ве­ру­ю­щих про­ис­хо­ди­ли мно­го­чис­лен­ные ис­це­ле­ния страж­ду­щих.

30 сен­тяб­ря каж­до­го го­да (на­чи­ная с 1843-го) чу­до­твор­ный об­раз Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы крест­ным хо­дом пе­ре­но­сил­ся в г. Харь­ков, где на­хо­дил­ся всю зи­му, а 22 ап­ре­ля та­ким же пу­тем воз­вра­щал­ся в мо­на­стырь.

Озе­рян­ская ико­на бы­ла укра­ше­на до­ро­гой ри­зой из чер­вон­но­го зо­ло­та ста­рин­ной ра­бо­ты, на­пи­са­на на хол­сте древним ма­ло­рос­сий­ским пись­мом.

В го­ды бо­го­бор­че­ства Озе­рян­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, ко­то­рая счи­та­ет­ся по­кро­ви­тель­ни­цей Харь­ко­ва и все­го Сло­бод­ско­го края, бы­ла уте­ря­на. Со­хра­нил­ся лишь спи­сок, сде­лан­ный по всем цер­ков­ным кан­онам и об­ла­да­ю­щий, как утвер­жда­ют свя­щен­но­слу­жи­те­ли, та­кой же чу­до­твор­ной си­лой, как и ори­ги­нал.

 

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской» , глас 3

Твоего́ предста́тельства увере́ние/ и милосе́рдия Твоего́ явле́ние/ ико́на Озеря́нская нам, Влады́чице, показа́ся;/ пред не́юже ду́ши на́ша в моли́тве излива́ем/ и ве́рою Тебе́ вопие́м:/ воззри́, Милосе́рдая, на лю́ди Твоя́,/ вся ско́рби на́ша и печа́ли утоли́,/ утеше́ние благо́е в сердца́ на́ша низпосли́// и спасе́ние ве́чное душа́м на́шим, Пречи́стая, испроси́.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской» , глас 5

Не отри́ни, о, Милосе́рдая Ма́ти,/ слез и воздыха́ний на́ших,/ но проше́ния на́ша ми́лостивно прии́мши,/ пред ико́ною Твое́ю моля́щихся люде́й ве́ру укрепи́,/ умиле́нием сердца́ их испо́лни и крест земна́го жития́ носи́ти им помози́;/ ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши.

Молитва первая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской»

О, Преблагослове́нная Влады́чице на́ша Богоро́дице! К Тебе́, обре́тшей благода́ть пред Бо́гом, во е́же роди́ти ми́ру Спа́са душ на́ших, с Ним же у Креста́ Его́ моли́твою за мир сраспина́вшаяся, и Ма́терию Све́та Им пронарече́нная, припа́дающе, мо́лимся. При́зри, Всеми́лостивая, на нас, Предве́чным Сове́том Пресвяты́я Тро́ицы, к благода́тному насле́дию жи́зни ве́чныя созда́нных, жа́лом же грехо́вным уя́звленных и сме́рти теле́сней и душе́вней пове́рженных су́щих, и я́коже святу́ю ико́ну Твою́ Озеря́нскую пречу́дне срасти́вши, всем ве́рным исто́чник чуде́с от нея́ источи́ла еси́, си́це же и нас, на Твою́, Богома́ти, ико́ну, благогове́йно взира́ющих, душе́вне и теле́сне исцели́, и немощно́е естество́ на́ше, сече́нием грехо́вным разсека́емое, па́ки с Бо́гом соедини́, и ча́дами Его́ Боже́ственныя любве́, си́лою и де́йствием Свята́го Ду́ха, нас соде́лай. Сердца́ же на́ша, Всеми́лостивая, благода́тию Христо́вою раствори́, и во́лю на́шу ко исполне́нию за́поведей Бо́жиих спе́шну сотвори́, но́ги же на́ши на путь ми́рен — И́стину Христо́ву напра́ви. И си́це, о Всеблага́я, все естество́ на́ше любо́вию к Бо́гу воспламени́. Влады́чице Пресвята́я, я́коже в тя́жком наше́ствии иноплеме́нник в преде́лы на́ша свято́ю ико́ною Твое́ю Озеря́нскою Правосла́вныя лю́ди укрепля́ла еси́, та́ко и ны́не зна́мением Ли́ка сего́ Пресвята́го па́ству Ха́рьковскую и всех ве́рных чад страны́ на́шея в единомы́слии ве́ры утверди́, и от тлетво́рных раско́лов и ересе́й злочести́вых и ины́х бед сохрани́, Оте́честву же на́шему незы́блемаго ми́ра от Бо́га испроси́, и от всех враг, мы́слящих нам зла́я, нас изба́ви. Ве́рных же Твои́х, пред свято́ю ико́ною Твое́ю припа́дающих и в ско́рбех Тебе́ моля́щихся, проше́ния испо́лни, и вся, я́же ко спасе́нию потре́бная, всем нам да́руй. Убо́гия же сле́зы и воздыха́ния на́ша благоприя́тны пред Бо́гом сотвори́ и проще́ние грехо́в на́ших испроси́. И та́ко, Преблагослове́нная Ма́ти, воздви́гни нас на благода́рственное Ти славосло́вие, и в по́двизе покая́ния нас укрепля́ющи, неосужде́нных прича́стников Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Го́спода на́шего Иису́са Христа́ по кончи́не жития́ на́шего бы́ти нас ми́лостивно сподо́би. В час же исхо́да на́шего моли́тву Ма́тернюю о нас пред Бо́гом сотвори́, и бе́дныя ду́ши на́ша чрез мыта́рства лю́тыя, нача́ла и вла́сти тмы, невозбра́нно в Ца́рствие Небе́сное, иде́же мир и ра́дость безконе́чная, приведи́, — во е́же в Це́ркви Небе́сней, Тобо́ю, Честне́йшею Херуви́м и Сла́внейшею без сравне́ния Серафи́м, укра́шенной, непреста́нно славосло́вити и воспева́ти сме́рти Победи́теля — А́гнца Бо́жия, взе́мшаго грехи́ ми́ра. Ему́же, о Благода́тная, Тебе́ ра́ди, оса́нна и благодаре́ние, сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и со Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом — Уте́шителем Святы́м, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Озерянской»

От суеты́ жите́йския возни́кше и ума́ своего́ по́мыслы во еди́но собра́вше, ко Твое́й, Богоро́дице, ико́не о́чи душ и телес на́ших воздвиза́ем, и Тебе́ взыва́ем си́це: не оста́ви, Пречи́стая, нас немощны́х во гресе́х на́ших растле́тися, не попусти́ зло́му де́мону ду́ши на́ша от Сы́на Твоего́ в де́бри страсте́й отгна́ти, но помози́ нам Того́ за́поведи при́сно па́мятовати, да ниже́ блу́дным возбеше́нием себе́ предае́м, ниже́ друг друга зло́бою угрыза́ем, но я́коже днесь, святы́ни Твое́й предстоя́ще, о исправле́нии жития́ на́шего ре́вностию распаля́емся, та́ко и от хра́ма Твоего́ в до́мы своя́ отше́дше, сие́ до́брое наме́рение сохрани́ти потщи́мся. По сих же и теле́сныя на́ша ну́жды утоли́, и го́рести Твое́ю моли́твою исцели́, Всепе́тая. Ве́мы, я́ко подоба́ше нам па́че вся сия́ благоду́шне претерпева́ти и то́чию о терпе́нии в ско́рбех Го́спода проси́ти: но поне́же изнемога́ют в печа́лех ду́шы на́ша и по́мыслы уны́ния на́шу коле́блют ве́ру, сего́ ра́ди в сокруше́нии серде́ц к Тебе́ си́це взыва́ем: я́коже безчи́сленныя боля́щыя страда́льцы исцели́ла еси́ и скорбя́щыя уте́шила еси́, та́ко и нас пред чудотво́рною Твое́ю ико́ною припа́дающих и в ско́рби Тебе́ моля́щихся услы́ши, и всех проше́ния во благо́е испо́лни, боля́щым здра́вие, скорбя́щым утеше́ние подаю́щи, во вражде́ су́щым мир от Бо́га низпосыла́ющи, сомня́щымся же ве́ры утвержде́ние. Услы́ши гре́шныя рабы́ Твоя́, Пречи́стая, воздви́гни нас на благода́рственное Ти славосло́вие, да умно́жится ве́ра люде́й Твои́х, да просла́вится в них Твое́ заступле́ние, да та́ко Ца́рствие Сы́на Твоего́ посреди́ нас утверди́тся. Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

1636702734-p1b0kps0uu1gt1loj1cbbg4g14943.png

   
ОтветитьЦитата
Поделиться:
[/column]